Tekst bla die bla
De meeste klanten van de jonge hoefsmid Siebe Koopman uit Briltil zijn melkrijders die melk vervoeren naar de melkfabriek in Briltil. Hij kan zijn gezin ervan onderhouden maar dit verandert wanneer steeds meer melkrijders paard en wagen inruilen voor een auto.
Dan besluit Siebe Koopman van het melkrijden zijn broodwinning te maken. Langzaam maar zeker komt er ook ander werk bij, zoals het vervoer van boter en ruwvoer voor de boeren. In 1936 koopt hij een tweede vrachtauto, die wordt bestuurd door zijn zoon Klaas.
Vanaf de jaren '50 worden ook andere producten vervoerd, zoals bouwmaterialen en suikerbieten. Daarmee krijgt het bedrijf een bredere basis. Koopman introduceert in 1962 het trailerkoppelsysteem: de chauffeur levert een oplegger af en neemt vervolgens een andere mee.
In 1964 worden de eerste 2 autotransporters aangeschaft. De start is moeizaam, maar wanneer het aantal personenauto's een grote vlucht neemt, weet Koopman hierop in te spelen. Eind jaren '60 neemt Koopman afscheid van het melkvervoer.
Doordat het werkgebied voor autotransport steeds groter wordt, is er behoefte aan een tweede vestiging in Midden-Nederland. Deze wens komt uit als Koopman een autotransportbedrijf in Hoevelaken overneemt.
Ook de general cargo-activiteiten groeien verder. In Nijkerk verrijst een gloednieuwe locatie, waar ook de autotransporters uit Hoevelaken worden ondergebracht.
Samen met 12 andere zelfstandige transportbedrijven, verspreid over Nederland en België, vormt Koopman een fijnmazig distributienetwerk dat de hele Benelux omvat. TransMission is de naam voor deze nieuwe service.
Dankzij de overname van de car terminals in Amsterdam (2004) en Born (2006) kan Koopman een integrale dienstverlening bieden. Grote aantallen voertuigen worden vervoerd, gebruiksklaar gemaakt en weer afgeleverd.
Met de overnames van Möhlmann (2014), Smink (2017) en ACM Fleetforce (2019) breidt Koopman het dienstenpalet verder uit met gesloten transport, exclusief transport, fleetmanagement en een pool van chauffeurs die snel één auto kunnen brengen of ophalen.
In 2025 ziet Transport & Logistiek graag dat nieuwe vrachtauto's die in de Nederlandse binnensteden rijden geen CO2-uitstoot meer hebben. De 100% elektrische bestelbus van Koopman TransMission (2018) en de eTGM van Koopman Cargo (2022) zijn een start op het gebied van het zero emissie tijdperk in de stadslogistiek.
Met de vierde generatie aan het stuur viert Koopman in 2023 een jubileum jaar. Iets wat in 1923 startte als eenmansbedrijfs is honderd jaar later uit gegroeid tot de logistieke onderneming die ze nu zijn.
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit luctus placerat ultrices aptent, torquent interdum suscipit ullamcorper convallis mollis potenti elementum dui. Diam penatibus egestas gravida nullam pharetra, libero auctor purus cursus, ornare ligula aliquet a.
300+ vrachtwagens
schadevrij
hoogopgeleide chauffeurs
start van koopman
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit luctus placerat ultrices aptent, torquent interdum suscipit ullamcorper convallis mollis potenti elementum dui. Diam penatibus egestas gravida nullam pharetra, libero auctor purus cursus, ornare ligula aliquet a